سایت جامع زردی نوزاد

سایت زردی بلاگ، ارائه مقالات معتبر درباره زردی نوزاد (نحوه جلوگیری از زردی، درمان زردی، اطلاعات جامع از دستگاه زردی نوزاد و...)

سایت جامع زردی نوزاد

سایت زردی بلاگ، ارائه مقالات معتبر درباره زردی نوزاد (نحوه جلوگیری از زردی، درمان زردی، اطلاعات جامع از دستگاه زردی نوزاد و...)

انواع روش های درمان زردی نوزادان چیست

 1-فتوتراپی

فتوتراپی یا نور درمانی با استفاده از لامپ های مخصوص با طیف نوری خاص  انجام می شود .فوتو ایزومرهای منتشر شده از لامپ های تعبیه شده در این دستگاه با دفع بیلی روبین سبب پایین آمدن سطح بیلی‌روبین در خون می‌شوند. کودک به صورت برهنه در دستگاه فتوتراپی و در زیر نور لامپ های تعبیه شده در این دستگاه با ارتفاع مشخصی قرار می گیرد و تنها قسمت پوشیده بدن او چشم ها و آلت تناسلی می باشد .هر دو تا سه ساعت یکبار کودک از دستگاه خارج شده و توسط شیر مادر تغذیه می شود و مجددا با بستن چشم ها به درون دستگاه فرستاده می شود .بسته به میزان زردی نوزاد میزان بیلی روبین هر 4 الی 12 ساعت چک شده و در صورت رسیدن بیلی روبین به عدد 12 فتوتراپی قطع می گردد .شما می توانید از این شیوه درمان هم در بیمارستان و هم در منزل استفاده کنید .

جدول زردی نوزاد


2-قطره زردی نوزاد

استفاده از قطره زردی نوزاد یا بیلی ناستر به همراه فتوتراپی و تغذیه مداوم کودک روش درمانی دیگری برای درمان زردی به شمار می رود .


3- تعویض خون

در صورت بالا بودن بیلی روبین نوزاد به علت تاخیر در مراجعه به پزشک توسط  والدین یا سایر بیماری های زمینه ای نوزاد تعویض خون کودک انجام خواهد پذیرفت .در این روش دو برابر حجم کل خون نوزاد با دو برابر حجم آن از خون مادر تعویض می‌گردد. این تعویض از راه ورید نافی و به همراه فوتوتراپی انجام می پذیرد .
زردی نوزاد چقدر طول میکشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.